Van koken met pakjes en zakjes word je dik

Van koken met pakjes en zakjes word je dik en je bloedsuikerwaardes stijgen als je diabetes type 2 hebt

Koken met pakjes en zakjes?

k kan het niet vaak genoeg zeggen; ‘Wil jij grip op bloedsuikerwaardes en wat gewicht verliezen? Dan alleen koken met verse producten.’

Zoek in mijn blogs op pakjes en zakjes en er komen heel veel blogs naar voren. Ik zeg het heel vaak. ‘Gebruik geen pakjes en zakjes bij het koken’.

Wetenschappelijk onderzoek; pakjes en zakjes maken dik

Nu is er uit wetenschappelijk onderzoek ook gebleken dat het gebruik van pakjes en zakjes er voor zorgt dat je aankomt. De Amerikaanse voedingsonderzoeker Kevin D. Hall (National Institute of Diabetes and Digestive and Kidney Diseases) deed onderzoek.

Pakjes en zakjes = bewerkt voedsel

Ons voedsel zou onbewerkt moeten zijn. Alleen door ons bewerkt. Zodat wij precies weten wat er inzit.

Natuurlijk mensen met diabetes type 2 moeten dan nog onderzoeken wat die zelfbereide voeding doet met de bloedsuikerwaardes. En dat is bij iedereen anders. Onderzoeken dus.

Weten wat je eet en wat die voeding met je bloedsuikerwaarde doet

Dat is wat alle mensen met diabetes type 2 moeten leren.

In het bewerkte voedsel zit altijd meer suikers en minder vezels. Vezels helpen mensen met diabetes type 2 hun bloedsuikerwaardes stabieler te houden.

Onderzoek toont aan dat als mensen als ontbijt ontbijtgranen uit een pak met wat melk eten zij aankomen. Eten zij vers fruit, wat noten en wat yoghurt dan vallen zij af of komen niet aan.

Bij een onderzoek dat mensen alleen maar onbewerkte voeding liet eten, bleek dat zij in doorsnee gemiddeld 1 kg afvielen in twee weken.

De snelle koolhydraten in het bewerkte voedsel zorgt bijna altijd voor een piek in de bloedsuikerwaardes. Na de piek krijg je direct weer trek in slechte voeding.

Daarnaast is het zo dat je op het bewerkte voedsel niet hoeft te kauwen. Het is bijna altijd een kwestie van hap, slik en weg. Je eet dus ongemerkt ook sneller. Je brein heeft minstens 15 minuten nodig voordat die het signaal krijgt ‘er is genoeg gegeten’. Je eet dus van die voeding altijd meer dan nodig. Daarom kom je aan.

Dus zelf koken met verse producten

Vind je het lastig om iedere dag te koken? Kook dan steeds een dubbel portie. De helft af laten koelen en in de vriezer er mee. Dat heeft dan ook vaak het effect dat je bloedsuikerwaardes niet zo erg stijgen als bij een verse maaltijd.

Inspiratie nodig voor lekkere recepten? Bestel dan voor 4,99 euro het e-boek met 52 recepten voor ontbijt, lunch, diner en tussendoor.

Klik op link om het te bestellen. Na ontvangst van de 4,99 euro stuur ik je het e-boek.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *