Goede voornemens? Kleine veranderingen in je eetpatroon met grote gevolgen!

Goede voornemens? Het is tenslotte de start van een nieuw jaar

Kleine veranderingen in je eetpatroon met grote gevolgen

Als online diabetes coach zeg ik het vaker; ‘met kleine stapjes kom je de wereld rond’. Of te wel met kleine veranderingen in je eetpatroon kun je heel veel bereiken. Laat die goede voornemens bestaan uit kleine veranderingen.

Deze kleine veranderingen bepaal je met je hoofd en door aardig voor jezelf te zijn hou je het vol.

Kleine veranderingen betekent dus ook geen crash dieet! Als je koekjes en snoep schrapt ben je ook in staat om in een jaar wat kilo’s kwijt te raken. En dan hoef je echt niet alle koekjes te laten staan. Let op koolhydraatarme lekkernijen. Er zijn er genoeg te vinden op het internet. Op vrijdag deel ik regelmatig een lekkere koolhydraatarme snack.

Kleine veranderingen betekent compromissen sluiten. Gewoon eten wat je normaal ook eet, met de juiste tussendoortjes. Dus wel die lekkere stamppot, maar dan als tussendoortje een appeltje. Dat houd in dat je je favoriete eten gewoon kunt blijven eten! Een stampot is er ook in een koolhydraatarme variant. Vervang de gewone aardappel door zoete aardappel.

Schrijf die kleine veranderingen die je wilt doorvoeren op

In een schrift, op Facebook of waar je vaak kijkt. Om weer even te lezen wat je besloten hebt. Schrijf daar ook op waarom je dit wilt doen. Wat is je doel? Printje maken en die ergens ophangen waar je het vaak tegenkomt, is ook een goed plan.

Als het goed is, zijn deze kleine veranderingen aanpassingen van je eetpatroon die je ongemerkt kunt doorvoeren. Waar je niet heel diep over na hoeft te denken. Waar je geen grote offers voor hoeft te brengen. Je blijft dus gewoon lekker sociaal mee doen met je vrienden en familie. Je kunt dus gewoon uit eten. Je kunt gewoon naar de feestjes.

Hou een dagboek bij

Aan het begin is het aan te raden een dagboek bij te houden. Daarom is het zo handig een schrift te gebruiken. Of een klein notitieboekje, die in je tas past. Schrijf iedere dag even op hoe het gegaan is. Heb je je kunnen houden aan die kleine aanpassingen? Waarom is het niet gelukt? Wat is er dan niet zo goed gegaan? Mijn advies is ook om ook hier aardig voor jezelf te zijn. Denk er aan er zijn 365 dagen in het jaar om deze veranderingen door te voeren.

Op een gegeven moment zijn de veranderingen een gewoonte. Zo werkt dat. Mensen hebben ongeveer 90 dagen nodig om een verandering als een gewoonte te ervaren. Mocht je dan toch nog een keer struikelen, opstaan en opnieuw beginnen.

3 Veranderingen met grote gevolgen

Vul het volgende in, liefst in een leuk / mooi notitieboekje;

  • 3 veranderingen die je in je eetpatroon wil aanbrengen.
  • waarom je deze veranderingen wilt doorvoeren
  • wat het doel is / wat je verwachtingen zijn

Succes!

Heb je hulp nodig bij het veranderen van je eetgewoontes? Neem dan eens contact met mij op. Tijdens een telefoongesprek vertel ik je welke veranderingen voor jou kunnen zorgen voor grip op bloedsuikerwaardes. Kunnen zorgen voor minder medicijnen. Voor een betere gezondheid. Mijn 1op1 coaching zorgt bij mensen met diabetes type 2 precies voor die grip op bloedsuikerwaardes. Zoals bij Jolanda en Charles die nu grip hebben op hun bloedsuikerwaardes en minder of geen medicijnen meer nodig hebben.

Ik wens iedereen, met of zonder diabetes type 2, een heel gezond 2019.

Vond je dit artikel interessant?

Misschien zijn deze artikelen dan ook iets voor jou.


Notice: WP_Query werd aangeroepen met een argument dat verouderd is sinds versie 3.1.0. caller_get_posts is verouderd. Gebruik in plaats daarvan ignore_sticky_posts. in /home/public/sites/www.logos-coaching.nl/wp-includes/functions.php on line 4115
Reizen als je diabetes type 2 hebt: Insuline spuiten hoe en wanneer?
Ben jij voedingsdeskundige, personal trainer en medisch expert? Dan heb je vast diabetes type 2
Online Diabetes Coach met LADA