Diabetes type 2, met kleine aanpassingen kun je weer lekker gaan leven

In een vorige blog heb ik geschreven over de noodzaak om de diagnose te accepteren. Dan is het mogelijk om met kleine stapjes de leefstijl blijvend aan te passen.

Leefstijl aanpassing

De aanpassing van leefstijl zal voornamelijk bestaan uit andere voedingspatronen en meer bewegen. Nogmaals geen grote stappen maken in dit veranderingstraject maar kleintjes zodat je als individu je makkelijk aanpast. Het moet bijna als natuurlijk voelen.

Kennis diabetes type 2

Daarnaast betekent het voor veel mensen ook een kwestie van kennis op doen. Kennis van voeding en het effect van bewegen. Leren wat de mogelijkheden zijn voor jou. Tijdens mijn samenwerking met mensen met diabetes type 2 ga ik in op wat er mogelijk is voor jou specifiek, dus geen algemene regels maar regels die voor jou werken gebaseerd op het leven dat je al leidt.

Voeding en beweging

Aanpassingen op het gebied van voeding, want hoewel dat mogelijk niet zo gezien wordt is dat het makkelijkst. Ik ben zelfs van mening dat in plaats van minder te eten, je eigenlijk meer zou moeten eten als je Diabetes Type 2 hebt. Voeding moet werken als medicijn.

Voeding die jij aantrekkelijk en lekker vind. Voeding die direct invloed heeft op de bloedsuikerspiegels. Meer dan genoeg eetmomenten op een dag die er mede voor zorgen dat je geen hongergevoel hebt. Voeding die bovendien zorgen voor het onder controle houden van je bloedsuikers.

Méér van de producten die weinig van het lichaam vragen wat betreft insuline productie of glucoseregulatie. Voeding die smaakvol is, goed voedt en die voldoende energie geeft om weer met plezier in beweging te komen. Voeding waarbij je je lekker voelt, omdat je bloedsuikers direct dalen. Want met de daling in bloedsuikers en insuline-vraag, kun je mogelijk Diabetes Type 2 medicijnen verminderen en komt de gevoeligheid voor insuline weer terug. Afvallen wordt zo één van de positieve bijwerkingen van een beter eetpatroon en niet het hoofddoel.

Op die manier krijg je weer meer energie, wat dan weer mogelijkheden biedt om weer meer te gaan bewegen en tegelijkertijd ook gewicht te verliezen. Bij meer bewegen moet je niet meteen denken aan een zwaar sport programma, ook hier is het afhankelijk van de persoonlijke situatie. Voor een aantal zal een wandeling van 15 minuten op een dag al kunnen zorgen voor een vooruitgang. Zelfs als dat al te veel gevraagd is, zijn er andere manieren om meer te gaan bewegen. Weet je nog; kleine stapjes!

Lekker leven met diabetes type 2 een sprookje?

Lijkt een sprookje niet? Uit ervaring weet ik echter dat het mogelijk is. Ik ben een webinar aan het uitwerken. Tijdens deze live video laat ik weten hoe je dat lekkere leven kunt bereiken.

Wil je weten hoe het voor jou werkt? Kijk en luister dan naar mijn live video op 24 april. Daar werk ik op dit moment nog hard aan. Ik verwacht zeer binnenkort te kunnen melden dat je je kunt inschrijven voor deze gratis live video. Mis mijn webinar niet.

Ontvang jij al op donderdagavond van mij een email, dan krijg je vanzelf het bericht dat je je kunt inschrijven voor dit webinar. Nog geen email van mij? Volg mij op Facebook, LinkedIn of Twitter dan krijg je ook vanzelf de melding dat de inschrijving voor dit webinar is geopend. Klik op de blauwe tekst om naar de juiste pagina op Facebook, LinkedIn of Twitter te gaan.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *